1230. Seat Leon ST

April 26, 2019, sissekande kirjutas urmo, lisa oma kommentaar

Seat Leon ST @ Kopli, Tallinn
Seat Leon?

Esimene kokkupuude jääb kusagil kolme aasta tagusesse aega, kui tekkis olukord, et üks Seat Leon oli vaja sõidutada Rakverest Tallinna Topautosse. Siis oli tegemist 1.4 liitrise (103kw) turboga ja manuaalkastiga isendiga. Maanteel ei olnud mingit probleemi, auto oli erk ja igasugune mõistlik mõõdasõit oli kiiresti teostatav. Kui aga jõudsin Tallinna ja Tehnika tänavale, siis sain aru, et start-stop ja manuaalkast ei ole päris see, mida ma tahaks oma järgmiselt autolt. Jah, ma tean et start-stopi saab nupust ära keelata, aga lihtsalt sel hetkel tundus kogu see tegevus kui seisev auto end käivitab ja siis hakkab liikuma terve igavik. Nii mõnigi minu taga seisja mõtles, et mida ta seal roolis unistab…

Nüüd 2019 aastal proovides Seat Leon ST 1.4 liitrist turboga (110kw) isendit dsg kastiga, ma arvan start-stopist midagi muud. Käivitumine on muutunud erksamaks ja sul ei teki liikluses tunnet, et sinu selja taga olevad autojuhid tahaks sinust üle rullida. Nullist sajani liigub 8,2 sekundiga mis on igati piisav, et jõuda rohelise lainega üle ristmiku või teha möödasõitu maanteel ohutult. Mis kogu selle sõitmise juures on veel positiivne, et mootorit salongi on kuulda minimaalselt. Isegi siis kui sa üritad kiirendada 20nelt 100ni ei ole tunnet, et auto karjuks sinu peale, et ‘peremees piira oma rasket jalga, ma ei jõua ju kiiremini…’. Mis puutub muusse salongi kostvasse mürasse, siis rehvimüra ja tuulevuhinat on kuulda, aga see ei ole selline, et roolis hakkaks volüümi nuppu otsima, et muusikat valjemaks keerata. Võibolla mis sellest äkilisusest jääb puudu on Kia ProCeedile omane lõrin, mis tuleb summutist, samas teistpidi võttes linnas ummikus tiksudes see lärm väsitab õhtuks ära.

Mis puutub Seati välimusse, siis arvestades, et kolmas põlvkond toodi avalikkuse ette 2012 aastal, pole vahepealsed aastad autole liiga teinud. Disainer on leidnud just selle võtme, milles see mudel on suutnud nii kaua püsida suhteliselt muutumatu välimusega tootmises. Salongi kohapealt nuppude osas mingit veidrust ei märganud. Küll tuleb tuua välja seda, et kuni b piilarini kasutatakse suhteliselt palju pehmet plastmassi, siis sealt edasi muutub plastik tugevamaks. Võimalik, et autosid siiski disainitakse täna sellise arvestusega, et autos viibib enamasti juht ja kõrvalreisija. Näiteks nö tundevalgustus Xcellence varustuses esiustel ja keskkonsoolis. Mitte, et see mõjutaks auto ostu valikut, aga ise eeldaks, et see oleks siis ka tagumistel ustel.

Istumine esimeses reas on väga mugav. Iste hoiab sõitjat ilusti paigal ega lase toolilt ära pudeneda. See eest, mis mulle väga meeldib on see, et pagasiruum on suur. Pagasiruumi vahepõranda abil saab teha pagasiruumi sügavamaks ja madalamaks. Madalamas asendis on pagasiruum sile tagastangeni. Võimaldab mugavalt tõsta asju pagasiruumi ilma, et peaks üle ääre venitama.

Et ei ununeks, siis multimeedia ekraan on täiesti kasutatav ja ka eesti keeles. Kasutatav selles mõttes, et kui vajutad mõnda nuppu ekraanil, siis ekraan ei mõtle, mida ta järgmise sammuna peab tegema, vaid ta seda teeb koheselt.

Lõpetuseks kütusekulust mõne sõnaga. Kui tehas lubab linnas 5,9 liitrit sajale, maanteel 4,5 ja keskmiseks 5 liitrit sajale, siis umbkaudu sajakonna kilomeetrisel testil nii linnas kui ka maanteel tuli välja, et tegelikult saab auto hakkama 6,3 liitriga sajale. See kulu on suurem proovitud Toyota Corolla Touring Sportsi hübriidist, aga enamvähem sama suur kui Kia Ceed Sportswagoni diislil. Sellest saab vaid järeldada seda, et Volkswageni grupp on teinud suhteliselt hea kütusekuluga auto, kuid sügavamaid järeldusi ei tasu teha, sest Kia Ceedi diislit sai proovitud talvel kui autod tarbivadki tavaliselt rohkem kütust, sest iste vajab soojendamist ja mootori töösoojaks hoidmiseks kulub ka rohkem energiat.

Kas ostaks? Jah, kindlasti on Seat Leon ST üks nendest proovitud autodest, mille ostule võiks mõelda, kes tahab suuremat autot mõistliku raha eest.

kategooria: Transport

märksõnad: , , , ,

Lisa kommentaar

* märgitud väljad on kohustuslikud täita.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.