1225. Hyundai Kona

April 10, 2019, sissekande kirjutas urmo, lisa oma kommentaar

Hyundai KONA @ Vanasadama jahisadam, Tallinn
Kui eelmine nädalavahetus sai sõidetud Kia Stonicuga, siis tekkis kerge eelarvamus, et kui palju Hyundai Kona siis Kiast ikka erineb. Esimese hooga arvaks, et peale välimuse erinevuse muud vahet ei ole, aga tuleb tunnistada, et lisaks totaalselt erinevale disainijoonele on nad ka hingelt erinevad autod.

Hyundai Kona oma punase värvi ja veidike ulmelise kujundusega hakkab silma igas kaubanduskeskuse parklas. Patt oleks seda autot osta halli värvitooniga. Eesti ilm on nagunii pool ajast hall, märg ja külm. See auto toob oma välimusega särtsakust meie igapäevaellu. Särtsakas on ka 1.0 T-GDI mootor, mida pakutakse küll vaid manuaalkastiga, kuid 12 sekundiga jõuab nullist sajani auto ilusti. Kes vajab veidike veelgi rohkem jaksu, siis selle jaoks on olemas ka 1.6 T-GDI mootor, mis arendab 177 hj ja jõuab nullist sajani 7.7 sekundiga, mis on Kia ProCeedist vaid 0.2 sekundit aeglasem. Juhul kui keegi tunneb, et sellel autol võiks olla ka nelivedu, siis ka seda Hyundai pakub Konale.

Kuna võrdlemiseks läks, siis Hyundai Kona liitrise mootori urin oli salongis tervamalt kuulda kui Kia Stonicul, samas üldises võtmes on Hyundai salong veidikene vaiksem kui Kial. Võimalik, et seda mõjutab ka rehvide erinevus kahel autol. Pakiruum on klassikalisele linnaautole omaselt väike, et sellega pesumasinat ei vea, aga igapäevase toidu saab kord nädalas poes käies ilusti toodud.

Kui Hyundai i30 5D sai sõidetud, siis sai tükk aeg sätitud istet nii ja naa, kuid sellist mugavat ja head asendit ei suutnudki leida. Nüüd Hyundai Konas sai iste endale mugavaks sätitud suhteliselt loetud hetkedega. Taaskord positiivne üllatus, et ühe autotootja mudelitel ei ole kõik istmed ühesugused.

Juhitavuse kohapealt on auto konkreetne ja midagi juhuse hooleks ei jäta. Küll on tunda, et Kona võtab kurve rohkem kere kallutades kui tegi seda sõsarmudel Kia Stonic. Praktilisuse poolelt tuleb kiita, et auto välisdisainis on kasutatud tumedat plastikut ja seda mitte seetõttu, et metall oleks niipalju kallim, vaid seetõttu, et nii saab kere rataste alt tulevaid kivitäkkeid vähem. Teisalt peaks ka pigipesu kergem teostada olema ja rattakoopa ääred ei saa kunagi rooste minna.

Juhul kui nüüd tekkis huvi seda autot osta, siis tasub meelde jätta ka see fakt, et auto salongis on üsna palju kõva plastmassi kasutatud. Mitte, et see näeks kole välja või oleks kusagilt otsast vedel kui katsud, aga käega katsudes saab aru, et plastmass on tehtud tugev ja mingit pehmendavat tunnet sealt otsida ei tasu. Võimalik, et kõige käredamas varustuses on armatuuril ja mujal salongis kasutatud pehmemaid materjale.

Kokkuvõtteks võib öelda, et kes mõtleb, et püüab kaks kärbest ühe löögiga, testides vaid kas Hyundai Kona või Kia Stonict ei saa lõplikku ülevaatet teisest mudelist. Mõlemad autod on kujunduselt ilusad ja saavad punktist a punkti b ilusti liikumisega hakkama, aga neil mõlemal on oma hing, mis meeldib ühele rohkem kui teisele. Tasub proovida mõlemat ja siis otsustada, kumba võtta.

Keda huvitab kütusekulu pool, siis 1.0 T-GDI näitas 70 kilomeetri läbimise järel keskmiseks kuluks 7 liitrit sajale. Selle sõidu sees oli nii linna kui ka 110 km/h maanteed. Tehas lubab natuke paremat kulu keskmiseks 5.5, kuid ka see ei ole väga halb. Manuaalkasti puhul kütusekulu suuruses on paljuski süüdi ka see, kes on roolis.

kategooria: Transport

märksõnad: , , , ,

Lisa kommentaar

* märgitud väljad on kohustuslikud täita.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.